Privat person
Vi jobbar ständigt på att förbättra oss. Och vårt mål är att alltid hålla en hög kvalitet och en hög servicenivå, både hos våra befintliga och våra nya kunder. Som kund hos oss får du proffs som städar hos dig och ett bevis på detta är vår stora mängd av positiva omdömen som våra kunder har gett oss och våra höga kundnöjdhetssiffror idag.
: Lönngatan 10, 235 38 Vellinge
: +46 732 - 57 57 57
: info@hejstad.se
Vi jobbar ständigt på att förbättra oss. Och vårt mål är att alltid hålla en hög kvalitet och en hög servicenivå, både hos våra befintliga och våra nya kunder. Som kund hos oss får du proffs som städar hos dig och ett bevis på detta är vår stora mängd av positiva omdömen som våra kunder har gett oss och våra höga kundnöjdhetssiffror idag.
: Lönngatan 10, 235 38 Vellinge
: +46 732 - 57 57 57
: info@hejstad.se
Vill du avboka din städning gör du det senast 5 arbetsdagar innan ordinarie tid. Samma gäller vid ombokningar.
HejStäd utför städningen med kundens egna rengöringsprodukter/utrustning. Det finns också möjlighet att använda våra städprodukter, i såndant fall tillkommer en extra kostnad på 50kr/städtillfälle.
Av/ombokning måste ske 5 arbetsdagar innan, annars debiteras 50% . Du som är abonnemangskund och avbokar ett städtillfälle debiteras 50% av städtiden. Övriga kunder som beställt ett engångsuppdrag debiteras 50% av priset (innan RUT då man inte kan göra RUT-avdrag på en tjänst som aldrig utförts).
Hejstäd har försäkringar som täcker eventuella skador på egendom som Hejstäds personal orsakar.
All vår personal är försäkrad under arbetstid samt på väg till och från arbetet.
Kontakta oss på info@hejstäd.se och skicka detaljer med nya platsen så att vi kan starta upp städningen på din nya adress.
Hejstäd behandlar personuppgifter, som samlas in i samband med abonnemang/avtal, i enlighet med Personuppgiftslagen, PUL.
Du betalar in hela beloppet som står på betalningspåminnelsen. Är betalningspåminnelsen daterad efter att du gjort en inbetalning av din faktura dvs. om vi har hunnit skicka den innan betalningen registrerades, kan du bortse från påminnelsen.
Titta igenom vår lista på lediga jobb. Klicka på det jobb som du är intresserad av och skicka in din ansökan. Har du inte ett CV eller personligt brev kan du istället fylla i våra onlineformulär. Är du en intressant kandidat för jobbet skickar vi en kallelse inom 2 veckor.
Börja med att titta igenom vår lista på lediga jobb. Klicka på det jobb som du är intresserad av för att läsa mer och skicka in din ansökan. Är du en intressant kandidat för jobbet skickar vi en inbjudan till intervju inom 4 veckor.
Nej, du behöver inget svenskt personnummer när du gör själva ansökan. Fyll bara i 000000-0000 i fältet.
För att söka jobb utan personnummer går det bra att fylla i nollor (dvs. 0000000000) i fältet där vi efterfrågar personummer.
Hejstäd administrerar din skattereduktion direkt med Skatteverket.
Ja, det går bra. Flera personer (över 18 år med taxerbara inkomster) i ett hushåll kan stå på Hejstäds avtal och därmed nyttja skattereduktionen utifrån en fördelning som kunden bestämmer själv.
Skattereduktionen är max 25 000kr per person och år vilket motsvarar ett underlag av 50 000kr. För dig som är 65 år eller äldre är skattereduktionen 50 000kr per år. Alla personer (över 18 år med taxerbara inkomster) i ett hushåll kan stå på Hejstäds avtal och därmed nyttja skattereduktionen utifrån en fördelning som kunden bestämmer själv.
Ja, det är skillnad. RUT-avdraget omfattar hushållsnära tjänster, såsom rengöring, underhåll och tvätt. ROT-avdraget däremot avser reparationer och underhåll samt om- och tillbyggnad.
Hejstäd har satt ihop ett antal moment som ingår i storstädningen. Är det något du saknar eller om du vill prioritera vissa moment kan vi självklart ordna det.
Det finns ingen bindningstid i avtalet, bara en kalendermånads uppsägningstid.
Våra professionella medarbetare ser till att du får skinande rena fönster. Vi tar med oss alla redskap och material och självklart rengör vi invändigt, utvändigt och på båda sidor av glasen. Du kan estimera pris och boka din fönsterputs direkt på webben.
Vi gör inga gratis provstädningar.
Tiden för en storstädning beräknas utifrån bostadens storlek. Är du abonnemangskund kan du räkna med att en storstädning tar två eller tre gånger så lång tid som din ordinare städtid. Läs mer och boka storstädning här.
Ja, Hejstäds mål är kontinuitet. Som kund har du samma personal, veckodag och tid för tjänsten.
Vi har kvalitetsgaranti på våra tjänster. Om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi har kommit överens om, åtgärdar vi det. Hör av dig till din kontaktperson eller ring 0732-575757 så hjälper vi dig!
Antingen är du hemma och släpper in oss, eller så lämnar du in nyckeln på Hejstäds kontor senast kl 12 dagen innan städtillfället. Kontoret har öppet mån-fre 8-17. När vi är klara lämnar vi nyckeln i brevinkastet.
För engångsuppdrag åker vi inte ut och tittar.
Bokar du kl. 08.00 är vi oftast klara till lunch. Bokar du kl. 13.00 är vi klara kl. 17.00. Ange i fritextfältet om vi måste vara klara en specifik tid. Läs mer och boka här.
All Hejstäds personal har genomgått internutbildning och introduktion innan de har hand om egna uppdrag och bär Hejstäds arbetskläder. Innan anställning görs registerkontroll och referenstagning.
När du bokar din fönsterputs ber vi dig ange hur många fönster du har och hur de ser ut. Kontrollera också hur många glas dina fönster har, dvs. om de är enkelsidiga (två sidor att putsa) eller dubbelsidiga (fyra sidor att putsa).
Du bokar en träff med oss på www.hejstad.se.
Ja, det kan vi hjälpa till med. Vi kommer ut för ett kostnadsfritt kundbesök och ger er en offert. Boka via vår kundservice på 0732-575757 eller mejla till info@hejstad.se. Minsta debiterbara tiden för ett uppdrag är 3 timmar.
Planetgatan 16 23837 Oxie
Du kan ringa oss på vardagar mellan 08:00 och 17:00
Öppettider
Behöver du hjälp?
info@hejstad.se
Vi utför våra tjänster
Malmö | Staffanstorp |
Lund | Svedala |
Trelleborg | Klågerup |
Vellinge | Löddeköpinge |
Kontakta och fråga oss
Här kan du skicka frågor till oss och vi kommer att svara så snart som möjligt.